Warning: DOMDocument::loadHTML(): Unexpected end tag : p in Entity, line: 87 in /home/mcccuiey/domains/liancoffee.ir/public_html/wp-content/themes/aradrolling/functions.php on line 985 آخرین قیمت قهوه سبز روبوستا به صورت عمده - قهوه لیان

آخرین قیمت قهوه سبز روبوستا به صورت عمده

قهوه سبز روبوستا با کافئین بالا و طعم عالی به عنوان نوشیدنی منحصر به فرد شناخته شده است. همچنین برای تهیه اسپرسو بهترین نوع قهوه می باشد. آخرین قیمت قهوه سبز روبوستا با گرید کیفیت A و همچنین رطوبت کمتر از 10 درصد به صورت عمده توسط این شرکت در سطح کشور عرضه می گردد.

آخرین قیمت قهوه سبز روبوستا به صورت عمده

قهوه سبز روبوستا و شکل ظاهری آن

قهوه سبز روبوستا و شکل ظاهری آنقهوه یک میوه کوچک قرمز است که قبل از تبدیل شدن به یک دانه قهوه ای خوشمزه و مشهور، باید یک روند طولانی را طی کند. هنگامی که پوست میوه های گیلاس قهوه برداشته شد، لوبیای سبز کوچک ظاهر می شود. پس از خشک شدن، پوست برداشته می شود. دانه های قهوه سبز خشک را قهوه خام می نامند. به دلیل رنگ سبز این قهوه، اغلب به آن قهوه سبز گفته می شود.

قهوه سبز با توجه به اینکه برای لاغری بسیار عالیست، طرفداران خاص خود را دارد. افرادی که رژیم لاغری دارند از قهوه سبز روبوستا استفاده می کند. قهوه سبز بیشترین میزان تلخی را نسبت به قهوه نوع بوده داد نشده دارد.

اما شکل ظاهری قهوه سبز روبوستا به چه صورت است؟

  • شکل ظاهری دانه روبوستا تقریبا گرد است.
  • خطی که وسط دانه قرار دارد، کاملا صاف است.
  • دانه قهوه روبوستا، کمی کوچکتر از دانه عربیکا است.
  • عطر قهوه روبوستا نیز کمتر از دانه قهوه عربیکا می باشد.

گفتنی است که دانه های قهوه روبوستا تنها قبل از رست شدن قابل تشخیص از طریق ظاهر هستند. چرا که بعد از این مرحله بیشتر دانه های قهوه ها شبیه هم هستند و فقط افراد حرفه ای و با تجربه می توانند تشخیص دهند.

این نکته را به یاد داشته باشید که تفاوت بین دانه های قهوه روبوستا و عربیکا دلیل بر خوب یا بد بودن یکی از دانه های قهوه نیست، بلکه شرایط کشت و آب و هوای هر کدام متفاوت بوده و هر کدام در کشور دیگری تولید شده اند.

در سطح جهان، دومین دانه قهوه که مصرف بالایی دارد، روبوستا می باشد که اغلب در تهیه اسپرسو و قهوه فوری از این نوع بیشتر استفاده می گردد. 

کشور های تولید کننده دانه قهوه روبوستا

درختان روبوستا بعد از 3 سال اولین محصول خود را تولید می کنند و 20 تا 30 سال ادامه می یابد. Robusta در دمای 75 – 80 درجه با مقدار بارندگی سالانه 60 اینچ یا بیشتر شکوفا می شود.

تمركز Robusta از گیاهان سخت تر و مقاوم به بیماری نسبت به Arabica است. در حالی که روبوستا در مناطق دشتی، مانند جنگل رشد خوبی دارد، عربیکا در ارتفاعات مرتفع، از 2.000 پا تا 6،000 پا از سطح دریا بهترین رشد را دارد.

قهوه یک گیاه گرمسیری است که بین Tropic of Cancer و Tropic of Capricorn رشد می کند. قهوه برای کشت نیاز به آب و هوای خاصی دارد. دما، بارندگی، نور خورشید، باد و خاک از همه مهم هستند. بدترین دشمن قهوه یخ زدگی است.

ارتفاع سطح زیرکشت، وزش باد و بارندگی بر بروز یخبندان تأثیر می گذارد. بیشترین خطر سرمازدگی در مناطق در حال رشد جنوبی برزیل است. دو یخبندان ویرانگر در اواسط دهه 1990 باعث چنین خسارتهایی شد که قیمت قهوه تقریباً سه برابر شد.

بهترین کشورهای تولید کننده قهوه در جهان برزیل، آمریکای مرکزی، آفریقای مرکزی و هند است.

همچنین کشورهایی که بیشترین میزان قهوه را تأمین می کنند عبارتند از: برزیل، گواتمالا، هندوراس، کلمبیا، اتیوپی و پرو برای عربیکا و ویتنام و هند برای روبوستا.

بیش از 20 میلیون مزارع قهوه در جهان وجود دارد و اینها اغلب کشاورزان کوچک هستند که فقط ممکن است سالانه چند کیسه قهوه برداشت کنند. 

قهوه یک محصول طبیعی است و بنابراین تابع تفاوت های آب و هوای مناطقی است که در آن پرورش می یابد.

برای اطمینان از تولید قهوه سبز با کیفیت برتر، هر ساله بر اساس ویژگی های زمین و آب و هوا محصول خود را کشت می کنند که این امر به پیشرفت صحیح گیاه قهوه کمک می کند. در واقع، گیاه که نیاز به خاک کمی اسیدی و پر از مواد مغذی و آب و هوای مناسب دارد، با گرما، سایه، باران و رطوبت مشخص می شود.

طعم و رایحه قهوه سبز روبوستا

طعم و رایحه قهوه سبز روبوستاقهوه روبوستا دارای اسیدیته بالاتری با طعم تند است. Arabica از اسیدیته کمتری نسبت به Robusta برخوردار است و به دلیل شرایط زیاد در ارتفاع در حال رشد، حبوبات کندتر تولید می شوند و طعمی روان تر و خوش طعم تر تولید می کنند.

طعم قهوه سبز روبوستا، در سراسر جهان طرفداران خاص خود را دارد، چرا که این نوع از قهوه دارای طعم تلخ تری است و میزان کافئین بالاتری نسبت به انواع قهوه دارد. در برخی موارد به دلیل طعم تند و خشن روبوستا از قهوه های دیگر بصورت ترکیبی با این قهوه استفاده می کنند که طعم متعادل تر و فوق العاده ای به قهوه می دهد.

چه عواملی در طعم و عطر قهوه روبوستا تاثیرگذار است؟

بعد از برداشت دانه های قهوه، آن را خشک کرده و بوده داده می کنند. که این مراحل هر کدام به نحوی در طعم و عطر قهوه تاثیرگذار است. اگر میزان سرخ کردن قهوه کمتر باشد، حاوی اسیدیته بالایی خواهد بود، بنابراین طعم خوب و تازه تری هم خواهد داشت. به همان میزان اگر قهوه اسیدیته کمتری داشته باشد، طعم تلخ و سوختگی خواهد داشت.
بنابراین حین خرید قهوه سبز و خام و یا قهوه بو داده حتما دقت داشته باشید. اگر در این زمینه تجربه کافی ندارید، حتما از یک متخصص در این زمینه مشاوره بگیرید. این مجموعه خرید قهوه سبز درجه یک و تضمینی را بصورت عمده در سطح کشور امکان پذیر کرده است. علاوه بر خرید می توانید مشاوره و راهنمای خرید نیز دریافت کنید.

تفاوت قهوه سبز روبوستا با عربیکا در چیست؟

حتی وفادارترین دوستداران و مصرف کنندگان قهوه، لزوماً در جزئیات ظاهر و ویژگی های آن و یا حتی تفاوت بین یک نوع و نوع دیگر، متخصص نیستند. امروز می خواهیم نگاه دقیق تری به دو نوع قهوه پر مصرف، عربیکا و روبوستا داشته باشیم.

تفاوت در رشد انواع قهوه Arabica و Robusta چیست؟

این دو نوع قهوه دارای ویژگی های خاصی هستند که آنها را از نظر شرایط رشد متمایز می کند. در مرحله اول، آنها به محیط های رشد بسیار متفاوتی احتیاج دارند. اگر چه هیچ یک از این گونه ها، به خوبی با آب و هوای سرد سازگار نیستند، اما گیاه قهوه Arabica از مقاومت کمتری برخوردار است و نیاز به مراقبت ویژه تری دارد.
از حملات انگل ها و قارچ ها مستعد است، از استرس آب و هوایی، رطوبت شدید و درجه حرارت بالا رنج می برد. آب و هوای ایده آل برای رشد این نوع قهوه در ارتفاعات، بین 1000 تا 2500 متر است.

از طرف دیگر، Robusta به دلیل مقاومت در برابر دمای زیاد، رطوبت و حملات حشرات، در ارتفاعات بین 200 تا 800 متر رشد می کند.

تفاوت قهوه های روبوستا با عربیکا از نظر شکل ظاهر چیست؟

عربیکا شکلی دراز و دارای یک خنجر مصنوعی در مرکز دارد. رنگ سبز کم و بیش شدید با سایه های کمی آبی است. از طرف دیگر، نوع روبوستا دارای لوبیای گردتر، دارای یک خط مستقیم است و به رنگ سبز کمرنگ و دارای رنگ های ظریف است.

در میان تفاوت های بارزتر نیز، مقدار کافئین در عربیکا نیز کم تر از روبوستا می باشد.

ویژگی های یک قهوه نه تنها به انواع مختلف بستگی دارد، بلکه به عواملی مانند مراحل آماده سازی، کیفیت، منشأ جغرافیایی و فرآیند برشته بستگی دارد. که قهوه سبز روبوستا و عربیکا نیز اینگونه هستند. به طوری که قهوه عربیکا دارای طعم شیرین تری نسبت به قهوه روبوستا می باشد. اما باید گفت قهوه روبوستا جزو قهوه هایی هستند که فوری درست می شوند و در اغلب اسپرسو های ایتالیایی نیز از قهوه روبوستا استفاده می شود.

قهوه عربیکا نزدیک به 70% از تولید قهوه در جهان را تشکیل می دهد. چندین نوع قهوه عربیکا وجود دارد. قهوه های تایپیکا، بوربون، کاتورا، موندو نوو، تیکو و… از جمله انواع آن ها می باشد.

خواص و ویژگی های قهوه سبز روبوستا

خواص و ویژگی های قهوه سبز روبوستادر حال حاضر در جهان روزانه بیش از میلیارد ها فنجان قهوه نوشیده می شود. اما واقعا قهوه چیست؟

اگرچه از قهوه به عنوان لوبیا یاد می شود، اما در واقع بذر یک تکه میوه است که به عنوان گیلاس قهوه شناخته می شود. آنها “لوبیا” نامیده شدند، زیرا به ظاهر لوبیای واقعی شباهت دارند. گیلاس ها به صورت دستی برداشت می شوند و دانه آن از میوه جدا می شود. روش های مختلفی برای دستیابی به این هدف وجود دارد، که برخی از آنها ابتدا می توانند میوه را خشک کنند و برخی دیگر اجازه می دهند خشک شدن بصورت طبیعی انجام می گیرد. این روش ها روی طعم محصول نهایی تأثیر می گذارند. پس از خشک شدن، محصول مورد نظر “قهوه سبز” نامیده می شود.

حال در ادامه با خواص قهوه سبز روبوستا آشنا خواهیم شد.

از مهمترین خواص قهوه سبز روبوستا می توان به تاثیر آن در لاغری اشاره کرد که باعث کاهش چربی در بدن می شوند. اما علاوه بر این ویژگی، خواص دیگری هم دارد که با آن ها نیز آشنا خواهیم شد.

  1. دارای میزان قابل توجهی آنتی اکسیدان است.
  2. پیشگیری از ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی
  3. به عنوان محافظ در برابر بیماری های کبد و دیابت نوع 2
  4. کمک به تمرکز و تقویت حافظه
  5. کمک به لاغری در افراد چاق به دلیل کافئین و آنتی اکسیدان بالا
  6. بهبود فشار خون
  7. باعث کاهش قند خون
  8. کاهش چربی کبد
  9. بهترین نوشیدنی برای شفافیت پوست
  10. دارای خواص ضد سرطانی
  11. کاهش کلسترول
  12. تنظیم خواب

بنابراین در صورتی که قهوه سبز یا خام بدون زیاده روی مصرف گردد، بدون شک فواید بسیاری برای سلامتی خواهد داشت. قهوه روبوستا از جمله قهوه های مورد علاقه افراد در سطح جهان است. که بصورت خام یا سبز و رست شده مصرف می گردد. در حال حاضر قهوه روبوستا به عنوان یک محصول تجاری بین کشور های مختلف خرید و فروش می شود.

درجه بندی رست قهوه روبوستا

یکی از مراحلی که در کیفیت قهوه روبوستا بسیار تاثیرگذار است، رست قهوه می باشد. تکنیکی که در طعم و خصوصیات قهوه بسیار مهم بوده و اگر به درستی انجام نگیرد، بدون شک قهوه خوب به دست نخواهد آمد.

قهوه خام که دارای رنگ سبز یا شیری رنگ است، در روند بود دادن، به رنگ شکلاتی درمی آید. با حرارت دادن در این مرحله رایحه بی نظیر قهوه به خوبی قابل استشمام است. بعد از مرحله رست کردن یا بودن دادن، دانه های قهوه صاف تر، بزرگتر و همچنین شیرین تر می شود.

بود دادن دانه های قهوه هم بصورت صنعتی و هم بصورت خانگی قابل انجام است. اما اگر تجربه کافی در این زمینه نداشته باشید، بدون شک کیفیت دانه های نیز پایین خواهد بود.
درجه بندی رست دانه های قهوه در این مرحله از آماده سازی دانه های قهوه انجام می گیرد.

انواع رست قهوه به شرح زیر است.

  • رست برشتگی روشن
  • رست متوسط
  • رست متوسط تیره
  • رست تیره

نکاتی در مورد رست کردن دانه های قهوه:

  1. وقتی دانه های قهوه روبوستا برشته می شوند، علاوه بر تغییر در ظاهر دانه ها، تغییرات شیمیایی نیز در آن ها رخ می دهد.
  2. قهوه ای که کمتر بو داده می شود، دارای اسیدیته بالایی است و بلعکس.
  3. اگر درجه حرارت حین رست قهوه بیشتر باشد، به همان میزان قهوه سبک و درشت می شود.

امروزه رست کردن قهوه با استفاده از دستگاه های خاصی انجام می گیرد، که کیفیت قهوه در بالاترین حد به بازار عرضه می گردد.

طرز تهیه بهترین قهوه سبز روبوستا با دستگاه

طرز تهیه بهترین قهوه سبز روبوستا با دستگاهطرز تهیه قهوه سبز روبوستا با دستگاه و بدون دستگاه متفاوت است. امروزه دستگاه های بسیاری در این زمینه تولید شده اند که تهیه قهوه را بسیار آسان کرده است. به گونه ای که اگر شما تجربه ای در درست کردن قهوه نداشته باشید، به راحتی می توانید با این دستگاه ها قهوه بسیار خوش عطر تهیه کنید.

طرز تهیه قهوه با دستگاه مخصوص به این صورت است که، دانه های آسیاب شده قهوه را همراه با آب سرد در دستگاه مخصوص ریخته تا حدود پانزده دقیقه به جوش آید. بعد از این مرحله قهوه را می گذاریم تا خنک شود. زمانی که به قهوه زمان داده می شود تا خنک شود، عطر و طعم قهوه بسیار بهتر می شود. بعد از این مرحله می توانید افزودنی هایی مانند عسل یا شکر به آن اضافه کرده و میل کنید.

البته باید گفت در سراسر جهان، روش های بسیاری برای تهیه قهوه سبز وجود دارد که هر فردی از هر کدام از این روش ها استفاده می کند. اما با وجود دستگاه های پیشرفته و مخصوص در عصر حاضر برای تهیه قهوه درجه یک، تهیه آن برای هر فردی به راحتی قابل انجام است.

اگر قهوه سبز روبوستا را تا به حال امتحان نکردید، به شما پیشنهاد می کنیم، که حتما این نوع قهوه را برای یک بار مصرف کنید. اگر طعم تلخ قهوه را دوست دارید، قهوه سبز روبوستا بهترین نوع قهوه برای شماست.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما